اختتامیه نمایشگاه "بهار ایرانی"


نخستین "همایش علمی و نمایشگاه شعر و نقاشی ایرانی" دوشنبه 25 تیرماه ساعت 17 با اهداء جوایز به آثار برگزیده در موزه هنرهای معاصر به کار خود پایان می‌دهد.
 نخستین دفتر همایش شعر و نمایشگاه شعر و نقاشی "بهار ایرانی" با حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد، دفتر امور هنرهای تجسمی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی، فرهنگستان هنر و مشارکت مرکز تحقیقات شعر و هنر دانشگاه الزهرا (س) و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از یازده اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد.
"مباحث نظری" و "خلاقیت های هنری" دو بخش این نمایشگاه بودند. در بخش اول مطالعات و پژوهش های نظری پیرامون تأثیر متقابل شعر و نقاشی ایرانی در همایشی دو روزه مورد تحلیل قرار گرفت. در بخش دوم هم نقاشان معاصر ایران آثار خود را با الهام از اشعار دو تن از شاعران بزرگ ایران، مولوی و نیما خلق کردند.
در بخش های جنبی نمایشگاه "پوسترهای تایپوگرافی و شعر ایرانی" با استفاده از اشعار مولوی و نیما و نمایشگاه "پوسترهای تایپوگرافی پیامبر اکرم (ص)" با استفاده از آثار شاعران برجسته کلاسیک و معاصر ایران در تکریم از حضرت رسول (ص) برگزار شد. در این نمایشگاه 233 اثر نقاشی و تایپوگرافی از 144 هنرمند به نمایش درآمده است.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن